Menu Główne

ZIELONA SZKOŁA

W dniach 13 – 19 maja ponad stu uczniów  naszej szkoły wraz z opiekunami wyjechało na  Zieloną Szkolę  do  ośrodka Baltic Sport w Chłapowie.

Od dnia przyjazdu aż do końca pobytu cieszyliśmy się piękną pogodą, więc spędzaliśmy dużo czasu na plaży – niektórzy opalali się bądź budowali zamki z piasku, inni grali w piłkę lub spacerowali.

Jedną z pierwszych atrakcji Zielonej Szkoły była wycieczka po Półwyspie Helskim, podczas której odwiedziliśmy Chałupy i Jastarnię. Najwięcej wrażeń dostarczył pobyt  na campingu Małe Morze w Chałupach w szkółce „Board&Kite”. Mieliśmy możliwość kąpieli w ciepłej (i płytkiej!) wodzie Zatoki Puckiej, pływania na desce do board surfingu, najodważniejsi próbowali swoich sił w kite surfingu. Życzliwość właścicieli  i profesjonalizm (oraz wyrozumiałość) instruktorów spowodowały, że miejsce to z pewnością zapamiętamy na długo i chętnie tam jeszcze kiedyś wrócimy.

Kolejną atrakcją był Ocean Park we Władysławowie, w którym mogliśmy okazję poczuć się jak na dnie oceanu, spacerować tuż obok rekinów, orek i wielorybów. W Ocean Parku nie tylko obejrzeliśmy zwierzęta morskie wykonane w skali 1:1, ale również dowiedzieliśmy  się wielu ciekawych rzeczy o ich podwodnym życiu.

Trzeci dzień Zielonej Szkoły rozpoczęliśmy wyjazdem na Hel zwany "początkiem Polski”. Podziwialiśmy piękną plażę od strony Zatoki i  wyjątkowe uzupełnienie wizytówki Helu, jakim jest port z  przystanią. Po odwiedzeniu fokarium popłynęliśmy w rejs do Gdyni. Już w porcie powitały nas Dar Pomorza i okręt ORP Błyskawica, widzieliśmy również najbardziej popularne miejsce odwiedzane  przez turystów -  Skwer Kościuszki.

Kolejnym etapem naszej wędrówki był jeden z najsłynniejszych kurortów na polskim wybrzeżu - Sopot. Cześć z nas udała się na molo, a inni woleli spacerować po Placu Zdrojowym oraz po głównej ulicy Sopotu zwanej "Monciakiem". Podziwialiśmy usytuowane wzdłuż niej stylowe secesyjne kamienice, znaleźliśmy również Krzywy Domek -  jeden z najczęściej  fotografowanych obiektów w Sopocie.  Nie zabrakło również czasu na gofry z bitą śmietaną i owocami oraz zakup pamiątek.  Po powrocie do ośrodka Baltic Sport czekało na nas ognisko przygotowane przez animatora.

Naszą wędrówkę po Trójmieście kontynuowaliśmy podczas kolejnego dnia na Zielonej Szkole - odwiedziliśmy wraz z przewodnikiem Gdańsk. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zielonej Bramy i spaceru Długim Pobrzeżem, podczas którego nasz wzrok przyciągnęła charakterystyczna sylwetka Żurawia - najstarszego zachowanego dźwigu portowego w Europie.  Podziwialiśmy przepięknie odrestaurowane kamieniczki, Złotą Bramę, Ratusz, Bazylikę Mariacką i Długi Targ. Spotkaliśmy również pana mórz i oceanów - Neptuna, który króluje przed Dworem Artusa i stał się już symbolem Gdańska. Kolejnym etapem zwiedzania było miejsce rozpoczęcia II wojny światowej - Westerplatte. Podeszliśmy pod charakterystyczny pomnik Obrońców Wybrzeża, cmentarz poległych polskich żołnierzy, Wartownię nr 1 oraz ruiny innych zabudowań.

Ostatni dzień pobytu na Zielonej Szkole spędziliśmy we Władysławowie. Podzieleni na grupy rozwiązywaliśmy zadania z karty pracy. Wyposażeni w mapki musieliśmy zlokalizować najbardziej znane atrakcje turystyczne, takie jak Dom Rybaka, Hallerówka czy Aleja Gwiazd Sportu. Wieczorem bawiliśmy się wspólnie na dyskotece.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Malborku, w którego majestatycznych murach czuć było powiew historii...

Pobyt na Zielonej Szkole dostarczył wielu nowych wrażeń, doświadczeń i pozytywnych przeżyć. Był udaną lekcją samodzielności i współpracy. Czas minął bardzo szybko i żal było wracać do szkolnych obowiązków. Chociaż do wakacji jeszcze kilka tygodni, uczestnicy Zielonej Szkoły mieli już okazję poczuć ich smak...

GALERIA

• Szkoła Podstawowa nr 39 im. Szarych Szeregów